TRANSLATE

7 Şubat 2016 Pazar

MAHİR ÜNSAL ERİŞ röportaj


Son dönem Türk edebiyatının çıkardığı, sıkı bir Gençlerbirliği taraftarı olan çevirileri ve kitapları yayımlanmış olan, yazdıklarıyla ruhları ve gönülleri hoş eden yazar Mahir Ünsal Eriş bizi kırmayıp sorularımızı cevapladı.


Edebiyatla nasıl tanıştınız?
Edebiyatla tanışmam biraz tembelliğim yüzünden oldu. Daha lisenin ilk senesinde altı tane zayıf getirince evden çıkmama yasak geldi tüm yaz. Arkadaşlarım ceza evinde bir mahkumu ziyaret eder gibi bize gelip kitaplar getirirlerdi. Hayatımda beni en çok şaşırtan romanları hep o zaman     okudum sanırım. Sonra da arkası geldi.

Bir yazınızda Aziz Nesin’in söyleşi sonrası size ne olacağınızı sorması üzerine “yazar” cevabını verdiğinizi yazmışsınız. Bu diyalog yazar oluşunuzda ne kadar etkili oldu?
Muhakkak, Aziz Nesin de dahil olmak üzere, büyük yazarlara özenmenin etkisi olmuştur ama açık söyleyeyim, tırnağı olacak kadar bile iddiam olmadı hiçbir zaman.

Günümüz modern edebiyatından takip ettiğiniz yazarlar var mı?
Elbette yeni çıkan eserleri takip etmeye çalışıyorum elimden geldiğince. Birçoğu arkadaşım olan kimi yeni/genç yazarların da ürünlerini mümkün olduğunca okumaya çalışıyorum. Ama açıkçası kendimi güncel edebiyat okuru olarak tanımlamam haksızlık olur. Tam manasıyla yetişemiyorum her köşesine. Fakat daha önceki kuşaklara ait edebiyata düşkünümdür.

Bir röportajınızda nörolojik rahatsızlık sebebiyle lise ve üniversite yıllarınızı hatırlamadığınızı söylemişsiniz bunun yazılarınıza ne gibi etkileri oldu?
Çocukluğuma ve çocukluğumu kapsayan yıllara dair ayrıntıların daha belirgin bir hal kazanmasına etkisi olmuş olabilir sanırım. 

Nasıl bir ortamda, nasıl bir tempoyla yazıyorsunuz? 
Bir disiplinim yok. Canım ne zaman isterse yazarım. Ama çoğunlukla gece, sessizlikte okuyup yazmaya yatkınım.

2. Öykü kitabınız  “Olduğu Kadar Güzeldik” ile Sait Faik Hikâye Armağanı’na layık görüldünüz. Ödülün size verildiğini öğrenince ne hissettiniz?
"Valla mı?" diye sormuştum Doğan Hızlan'a telefonda. Çok heyecanlı, inanılması güç bir haberdi benim için. O ölçüde de onur verici.


Karakterlerin ortaya çıkması nasıl oluyor? Bilge karakterinin ortaya çıkışını anlatır mısınız?
Bunu tam bilemiyorum aslına bakarsanız. Anlatacağım insanları basbayağı kanlı canlı insanlarmış gibi canlandırdığımı biliyorum sadece. Öyle o halleriyle geliyorlar bana galiba. Ben de dilim döndüğünce anlatmaya çalışıyorum.

Yeni projeleriniz var mı?
Var, yazmaya devam ediyorum elimden geldiği kadarıyla. Ama ortaya ne zaman ne çıkacak onu henüz ben de pek bilemiyorum. Henüz vücut kazanmış bir şey yok.

Röportajı kabul ettiğiniz için teşekkür ederim.
Ben teşekkür ederim, selamlar.